تکنولوژی hp در اختیار دریم ورکز


بخشهایی از سرزمین افریقا و حیات وحش فیلم ماداگاسکار 2 که ما اکنون شاهد آن هستیم، در حقیقت ماحصل همکاری خلاقانۀ دو کمپانی دریم ورکز و اچ پی hpست.


هنگام ساخت انیمیشن ماداگاسکار، به دلیل وجود چالشهای هنری در به تصویرکشیدن حیات وحش افریقا، استفاده از تکنولوژی اچ پی کمک بزرگی برای انیماتورها شد تا بتوانند این صحنه ها را به پردۀ بزرگ سینما بکشانند.


استفادۀ کمپانی دریم ورکز از امکانات گرافیکی کامپیوترهای قدتمند اچ پی باعث شد تا شاهد نمایش عناصر خلاقانه ای چون صحنه دشت های پر علف و چشم اندازهای وسیع از اجتماع انبوه حیوانات باشیم به طوری که به راحتی روح و جان طبیعی حاکم بر آنها احساس میشود .

تماشاگران در این انیمیشن محیط های بسیار متنوع طبیعی که عمیقا دارای پیچیده گی های خاص خود هستند را به چشم مشاهده میکنند. ایجاد چنین مناظری به خاطر قدرت بی نظیر پردازنده های چند مرکزی و امکانات گرافیکی و محاسبه ای کامپیوترهای قدرتمند اچ پی ست که در اختیار دریم ورکز قرار گرفت . 

اچ پی در خلق آثار مبتکرانۀ دریم ورکز از شرک گرفته تا پاندای کونگ فوکار نقش داشته است. به سبب داشتن 342 کامپیوتر قدرتمند با


تکنولوژی اچ پی و بهره گیری از بزرگترین و قوی ترین رندر فارمی که تا به حال مورد استفاده قرار گرفته انیماتورهای دریم ورکز توانستند سطح بالایی از خلاقیت های خود را در ماداگاسکار 2 (فرار به افریقا) به منصه ظهور برسانند. در حقیقت این اثر فقط برای رندر به بیش از 4/27 میلیون ساعت زمان نیاز داشت یعنی 5 برابر بیشتر از رندر انیمیشن شرک.

سرپرست تکنولوژی دریم ورکز ـ اد لئونارد ـ میگوید : هدف ما در هر فیلم این است که بر محدودیتهایمان غلبه کنیم . همان محدودیتهایی که به ما اجازه نمیدهند تا بتوانیم با انجام کارهای مبتکرانه موانع عدم ایجاد زندگی و روح واقعی در نگاه تماشاگران از موضوع داستان را از بین ببریم ؛ استفاده از تکنولوژی های موجود در اچ پی نه تنها به ما این امکان را داد تا بر این محدودیتها فائق شویم بلکه راهی پیش روی ما قرار داد تا فراتر هم برویم.

تکنولوژی به کار برده شده در پشت این فیلم، فرصتی برای همکاری دو جانبۀ این کمپانی ها در خلق آثار بزرگ بعدی در دنیای انیمیشن ایجاد میکند .

جان تامپسون نائب رئیس واحد تجارت بین الملل شرکت اچ پی دربارۀ همکاری این شرکت با کمپانی های انیمیشن سازی می گوید: اچ پی خود را متعهد کرده که مشتریانی همچون دریم ورکز را در اشل کاری خود قرار دهد؛ مشتریانی معتبر و با قدرت بالا. اچ پی و دریم ورکز همکاری با یکدیگر را ادامه خواهند داد و با کمک یکدیگر موانع موجود در کار را برداشته تا بتوانند بهترین واقعیتهای بصری را به تماشاگران خود در سراسر دنیا ارائه دهند .

امروزه شرکتها برآنند تا از کامپیوترهای قدرتمند اچ پی برای طراحی صحنه های مختلف در آثارشان استفاده کنند . این صحنه ها می توانند از حرکت کفش گرفته تا ماشینهای رالی، از انیمیت کاراکترها تا اشیاء غوطه ور در اعماق دریا متغیر باشند ؛ و به علاوه آنها می خواهند که بتوانند از این کامپیوترها هم برای مدیریت بهتر کارهایی از قبیل تامین امنیت معامله های میلیاردی و هم مدیریت فاکتورهای بسیار حیاتی در تکمیل پروژه های آی تی IT بهره ببرند .

کامپیوترهای hp بالاترین درجه را در Electronic Products Environmental Assessment Tool (EPEAT) کسب کرده و در زمره محصولات طلایی قرار می گیرند چرا که 90 درصد قسمتهای آن قابل بازیافت ، از نظر وزنی سبک بوده همچنین راحت و به سرعت به شکل دستی قابل آپگرید می باشند سطح انرژی آن مثبت 80 است پس از نظر مصرفی بسیار بهره ور تر و کارآمدتر از استاندارهای مصرفی ست این عامل باعث می شود که هم بیشترین استفاده را از انژی و هم کمترین میزان اتلاف انرژی محیطی را داشته باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید 19 خرداد 1389 ساعت 09:56 ق.ظ

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد