منتقد ( The Critic ) قسمت دوم معرفی


مارتی شرمن (Marty Sherman ):

مارتین (که او را مارتی صدا می زنند) پسر نه ساله جی است که معمولاً با مادرش زندگی می کند اما اغلب اوقاب به دیدن پدرش می آید. او هم مثل پدرش چاق است و این مسئله مشکلاتی را برایش در مدرسه بین المللی سازمان ملل ایجاد می کند. او به لطف متنی که پدرش برایش نوشته بود، نماینده مدرسه انتخاب می شود، دوست پسر نوه فیدل کاسترو می شود و ضمناً کشف می کند که استعداد زیادی برای رقص عربی دارد (چونکه کنترل زیادی روی ماهیچه های شکمش دارد). در یکی از اپیزودها او وزنش را به مقدار زیادی کاهش می دهد، اما در می یابد که مشکلات لاغر بودن بسیار بیشتر از چاق بودن است و در آخر اپیزود می بینیم که دوباره به وزن سابقش می رسد!


آردت (Ardeth ):

همسر سابق جی که نام خانوادگیش مشخص نیست! در دوره ای که جی در بیمارستان بستری بوده و کاملاً باندپیچی شده بود، آردت عاشق او شده و با او ازدواج می کند ولی سریعاً پشیمان می شود و این پشیمانی را در مراسم ازدواجش اقرار می کند! در بیشتر قسمتها آردت را در حال فحش دادن به جی یا درخواست نفقه بیشتر می بینیم. در یک صحنه وقتی جی او را در مسابقات ورزشی مدرسه می بیند و با او احوالپرسی می کند، آردت می گوید که هر بار که جی با او حرف می زند باید صد دلار به او بدهد! و جی کیف پولش را باز کرده و دویست دلار در می آورد و به او می دهد و می گوید: "خوب، حالا دولا شو!!"

آردت یکبار سعی کرد که آلیس، دوست دختر جی را طلسم کند هر چند که طلاقنامه او چنین کارهایی را کاملاً برایش ممنوع کرده بود! با وجود نفرتی که از جی دارد اما در عشق به تنها پسرشان مارتی با او سهیم است و حتی می گوید که: "ما بچه خوبی تربیت کرده ایم". هر جا که مارتی در مسابقه یا برنامه ای حضور داشته باشد، او نیز حاضر است. در این سریال "برندا واکارو" (Brenda Vaccaro ) بجای این شخصیت حرف می زند اما در یک اپیزود صداپیشه مهمان، "ره آ پرلمن" (Rhea Perlman ) بجای آردت حرف زده است.

ارگو شرمن (Margo Sherman ):

جوانترین بچه خانواده شرمن و تنها فرزند مشترک فرنکلین و النور. مارگو 16 ساله است و سالهای آخر دبیرستان را می گذراند. او بچه ای بسیار فعال است و همیشه به آداب معاشرت مادرش اعتراض می کند. ضمناً مارگو خیلی به جی حساس است و همیشه مواظب است تا دوست دخترهای جی از او سوء استفاده نکنند. بعد از اینکه "جانی رث" (Johnny Wrath )، خواننده راک به همسایگی آنها می آید، مارگو مدت کوتاهی دوست دختر او می شود.


فرنکلین شرمن (Franklin Sherman ):

پدرخوانده جی و شوهر النور (Eleanor ). همیشه در دستش یک نوشیدنی دارد، دمپایی می پوشد و با لهجه ای اشرافی حرف می زند. سلامت روانی او مورد تردید است و رفتارها و گفتارهایش ثبات لازم را ندارد. خانواده اش مدعی اند که او یک بار سکته کرده است هر چند النور آن را تکذیب می کند و می گوید که این ادعا فقط توجیهی ست برای شخصیت بیمار و عجیب او. از کارهای عجیب و غریبش می تواند به آتش زدن خانه (که خودش ادعا دارد یادش رفته بود اجاق گاز را خاموش کند)، چسبیدن به مجسمه یخی، چسباندن سگ به سقف توسط یک چسب، پوشیدن شورت روی صورت سر میز غذا و نگه داشتن یک موز بغل گوشش (که خودش ادعا دارد طعمه ای ست تا میمون داخل دهانش را بیرون بکشد!) و کارهای دیگر.



او فرماندار سابق نیویورک است، همچنین سفیر سابق، عضو کابینه، فارغ التحصیل آکسفورد و یکی از مهره های مهم حزب جمهوریخواه بوده است. همچنین او دبیر کل انجمن "شکل سازی با بادکنکها" بوده است! که خودش ذر این باره می گوید: "من نمی خواستم دبیر این انجمن باشم، بادکنکها این درخواست را کردند". او همراه انتخاباتی Duke Phillips در انتخابات ریاست جمهوری بود اما دوک او را برکنار کرد زیرا که فرنکلین ادعا کرده بود که او اولین رییس زن سیاهپوست فرقه "کوکلاکس کلان" است! علاقه اش به نوشیدنی رام را در اپیزود "Frankie and Ellie Get Lost " می بینیم جاییکه که او هیزمها را به گونه ای می چیند که کلمه NEED RUM را شکل می دهند و سپس آنها را آتش می زند. گفته می شود او کاملاً عاقل و سالم بوده است تا اینکه در روز عروسیش یک نوشیدنی عجیب خورده و به این روز می افتد.


احتمالاً این قضیه عمدی ست که والدین جی اسمهای کوچکشان با رییس جمهور فرنکلین روزولت و همسرش النور یکسان است.



النور شرمن (Eleanor Sherman ):

النور مادر خوانده جی و همسر فرنکلین است. النور بسیار رسمی و مبادی آداب است، البته جاییکه منافعش ایجاب کند می تواند بسیار ظالم و کثیف باشد تا جاییکه مثلاً بخواهد برای اینکه دخترش را مجبور کند تا به مراسم رقص برود به اسب محبوب دخترش شلیک کند! معمولاً النور همیشه از بابت رفتارهای عجیب و غریب خانواده اش احساس شرم می کند و حتی کتابی برای کودکان می نویسد که راجع به جی است و اسم کتاب را می گذارد: خوک کوچولوی چاق! او زیادی نگران وضع ظاهری خودش است این مسئله موقعی تو ذوق می زند که وقتی از او می پرسند که چطور پوستش تا این حد صاف است جواب می دهد: "چون هر روز با پشم شیشه آن را می سابد! و صورتش را دو دقیقه تمام در آب جوش فرو می برد. صدای النور و رفتارهایش الهام گرفته از شخصیت کاترین هپبورن است.


دوک فیلیپس (Duke Phillips ):

دوک رئیس جی و مدیر شرکت Philips Broadcasting است. او تا حدودی شبیه "تد ترنر" (غول رسانه ای معروف آمریکا) است؛ ضمناً او قدرتهای روحی عجیبی دارد: مثلاً به راحتی می تواند جی را از زمین بلند کند و یا از دیوارهای بتنی عبور کند. او مدیر شبکه ای ست که برنامه Coming Attractions را پخش می کند و همیشه سعی دارد که نمره بالایی به فیلمها بدهد و سوددهی را افزایش دهد. او همچنین مالک یک پارک تفریحی بنام Phillips Land است که معروف است به "شادترین مکان در جرسی". او صاحب یک مهدکودک، مالک شبکه PNN ، یک بیمارستان و یک مرکز تحقیقاتی پزشکی است که مجسمه خودش را هم جلوی آن نصب کرده است. همچنین او شریک انتخاباتی فرنکلین شرمن در انتخابات ریاست جمهوری بود. او یک قدرت هیپنوتیکی بنام "چشم شیطان" دارد که به کمک آن از سوالات خبرنگاران در طول مبارزه انتخاباتی در امان بود.



دوک مبتلا به یک بیماری خطرناک است که به افتخار او بیماری "دوک فیلیپس" خوانده می شود و بخاطر این بیماری هر چهار ساعت یکبار یک مایع 8 اونسی بنام "روغن جی شرمن" (زیرا که جی کاشف این مایع بوده) به مردمک چشم او تزریق می شود. او فکر می کند که جی همجنسباز است و اینکه جی عاشق او شده و بخاطر این مسئله از هر فرصتی برای تحقیر جی در اماکن عمومی استفاده می کند. در اواخر سریال او با میراندا خواهر آلیس تامپکینز ازدواج می کند. وقتی راجع به مذهبش از او سوال می کنند دوک جواب می دهد که او نیز مثل بقیه نخبگان فرهنگی آمریکا پن (Pan ) را پرستش می کند (پن همان خدای بز است). کبوترها عاشق صدای او هستند و وقتی یکبار سعی داشت این مسئله را توضیح دهد یک کبوتر به دهانش پرید! او عشق پنهان و عجیبی به گربه ها دارد و در اپیزود "All the Duke's Men " باب دول که سعی دارد دوک را مجاب کند تا به عنوان یک جمهوریخواه در رقابتهای ریاست جمهوری شرکت نکند، از یک نوار ویدئو استفاده می کند که در آن دوک با چشمانی اشکبار برای گربه اش آواز می خواند. دوک عاشق آمریکاست اما به دلیل مسائل مالیاتی شهروند Dutch Antilles شده است.


جرمی هاوک (Jeremy Hawke ):

جرمی بازیگر استرالیایی و بهترین دوست جی است زیرا که تنها نقد مثبت جی مربوط بود به فیلم اول او. او شهرتش را بیشتر مدیون سری فیلمهای خشن "کروکودیل گاندی" است ضمن اینکه در چندین فیلم اکشن نیز بازی کرده است و ایفای نقش رییس جمهور سابق، "جیمز مونرو" نیز بر عهده او بوده است. او یک خواهر دوقلو بنام اولیویا دارد (که Morwenna Banks بجای او حرف می زند) که سعی دارد از جی دلربایی کند. جرمی در حقیقت هجویه دو بازیگر معروف است: یکی پل هوگان بازیگر استرالیایی با آن لهجه غلیظش و دیگری مل گیبسون با نقشهای اکشن و همچنین روابط موفقش با خانمها. او 43 ساله است و از کفشهای خاصی استفاده می کند تا او را قد بلند نشان دهد. پیشخدمتش را اخراج می کند چون که بیسکویتش را اشتباهی خریده است، جراحی پلاستیک کرده است و صدای Bullwinkle J. Moose را تقلید می کند.

دوریس (Doris ):

دوریس گریمور جی است که پشت سر هم سیگار می کشد و احتمالاً مادر اصلی جی است (هرچند آزمایشها منفی بوده ولی شباهتهای زیادی بین جی و پسری که دوریس سرپرستیش را به عهده کس دیگری سپرده وجود دارد). ضمناً دوریس سعی در اغوای دوک دارد و برای این منظور عکسهای لختی از خودش برای او می فرستد. او فقط یک شش دارد ولی با اینحال هر موقع که سیگاری تمام می شود بلافاصله سیگاری دیگر در دهان او می بینی. او در یک آپارتمان بزرگ و مجلل زندگی می کند و از عهده مخارج آن نیز برمی آید زیرا که اولاً قیمت اجاره آن از سال 1946 کنترل شده ست و ثانیاً دوک سالانه سیصد هزار دلار به او می دهد چون عقیده دارد که این مبلغ حقوق یک فرد عادی ست در حالیکه اجاره او فقط 120 دلار در ماه است. ادعا دارد که یکی از استعدادهایش درست کردن اشکال مختلف از دود سیگار است ولی یکبار که می خواست یک خرگوش بسازد یک موجود شیطانی ساخت که به او گفت: "دوریس ... تیک! تاک!".

او زمانی بازیگر آگهیهای تبلیغاتی سیگارهای Phleghm Fatale بود. از خالکوبی روی بازویش هم می توانیم بفهمیم که زمانی با Lon Chaney بازیگر فیلمهای ترسناک ازدواج کرده است. در این فیلم خانم Doris Grau بجای شخصیت دوریس حرف می زند. خانم Doris Grau در سیمپسونها نیز بجای Lunchlady Doris حرف می زد.


آلیس و پنی تامپکینز (Alice & Penny Tompkins ):

درفصل دوم، آلیس تامپکینز به عنوان دوست دختر جی معرفی می شود. گویا بخاطر شخصیت Alice Kramden در سریال The Honeymooners اسم او را آلیس گذاشته اند. آلیس زمانی همسر Cyrus Tompkins ، خواننده کانتری بوده است اما به وفاداری او شک می کند و وقتی عنوان آلبوم جدید او را (من به زنم، آلیس تامپکینز، خیانت می کنم، شنیدی آلیس تامپکینز) می بیند او را ترک می کند. متعاقب آن آلیس از ناکسویل ایالت تنسی به نیویورک می رود تا به دخترش پنی ثابت کند که یک زن برای این کارها احتیاجی به یک مرد ندارد! هر چند شوهرش بعدها رد او را تا نیویورک می گیرد اما بی فایده است زیرا در همان ملاقات اول آلیس عاشق جی می شود و جی هم از این مسئله استقبال می کند!



آلیس در اصل یک هنرمند است؛ روی دیوارهای آپارتمانش می توانی نقاشیهایی را که او از روی اثرهای معروف کپی کرده ببینی. تابلوهایی چون "خلق آدم" از میکل آنژ یا "یک بعد از ظهر یکشنبه در جزیره La Grande Jatte ) اثر جورج سورات. او اکنون به عنوان منشی شخصی جی کار می کند. او یک خواهر بزرگتر بنام میراندا دارد که بارها از شهرت و محبوبیت آلیس سوء استفاده کرده است. ضمن اینکه یک برادر کوچکتر نیز بنام Bisquick دارد.

نی اگر چه در ملاقات اولش با جی او را زد (چون که فهمید جی از کارتون "شیرشاه" خوشش نمی آید) ولی بسرعت به او دلبستگی پیدا کرد. در ابتدا او را "مرد بامزه" می نامید زیرا که هر وقت دور و بر او بود اتفاقات خنده داری برای جی می افتاد. اما بعدها او را "عمو جی" صدا می زند. وقتی جی و آلیس نمی توانند پنی را در یکی از پیش دبستانی های معروف نیویورک ثبت نام کنند، دوک فیلیپس مدرسه ای مخصوص او می سازد که کارکنانش Jimmy Breslin ، Sean Young و پرنس چارلز هستند!

در اولین وبیزودی که بعدها ساخته شد، جنیفر گریمور جی از او می پرسد "چه بلایی سر عزت نفسش آمده؟" و جی جواب می دهد که سر طلاق دومش آن را از دست داد. این مکالمه این ذهنیت را در ذهن بینندگان سریال بوجود می آورد که جی و آلیس با هم ازدواج کرده اند که این ازدواج به طلاقی تلخ انجامیده است.


ولادا ورامیروویچ (Vlada Veramirovich ):

ولادا، که یک مهاجر از اروپای شرقی است، رستورانی بنام L'ane Riche را اداره می کند که پاتوق جی و جرمی است. او با اینکه از جی متنفر است اما عاشق پول اوست (بقول پسرش زولتان که می گفت: "به لطف اشتهای او ما یک قایق تفریحی خریدیم"). هر چند ولادا در فرصتهای گوناگون او را تحقیر می کند (هر چند خفیف) و یا اینکه با زبان خارجی راجع به او با کارکنان رستوران حرف می زند. خوش آمدگویی او به جی معروف است: "مییییستر شرمن..." و همچنین ولادا استعداد عجیبی در شناسایی افراد حشری نیویورک دارد! پسرش زولتان رفتارهای زنانه از خودش نشان می دهد و در همان مدرسه ای درس می خواند که پسر جی، مارتی، نیز آنجاست و معمولاً در حال خواندن اشعاری در مورد کشورش است هر چند به نظر می رسد ناخودآگاهانه این اشعار را می خواند. مدیر مدرسه یکبار در مورد زولتان گفته بود: "او پسری ست که سابقاً دختر بوده .... وای ... مثلاً قرار بود این یک راز بماند!!" از یک جهت می توان گفت رستوران ولادا هجو رستوران معروف Sardi's نیویورک است که پاتوق ستارگان برادوی و افراد مشهور نیویورک است.


شکلفورد (Shackleford ):

خدمتکار شرمن، آقای شکلفورد یک پیرمرد انگلیسی با رفتاری تند و کنایه آمیز است. او زیاد به خانواده وفادار نیست. این قضیه را در صحنه آتش سوزی خانه شاهدیم که فرنکلین اجاق گاز را روشن گذاشته بود و باعث آتش سوزی شده بود و شکلفورد در حال تماشای آتش سوزی می گفت: "بسوز عزیزم، بسوز" اما با این حال بخاطر پول و منافع جنبی با خانواده شرمن کار می کند. رفتارش با جی بسیار تحقیر آمیز است طوری که او را "ارباب خوانده جی" صدا می زند و لحن او به گونه ای ست که نشان می دهد او جی را جزئی از خانواده به حساب نمی آورد. ضمناً او یکی از طرفداران موسیقی راک گرانج است و برای چند گروه موسیقی مشهور کار کرده است. شکلفورد تحت تاثیر کاراکتر "خدمتکار هابسون" در فیلم "آرتور" است.


وبیزودها (اپیزودهای اینترنتی):

بعد از سال 2000، تهیه کنندگان سریال ال جین و مایک رایس، ده اپیزود اینترنتی از سریال "منتقد" را در نرم افزار فلش تهیه کردند که در آنها نیز Jon Lovitz در نقش جی حرف می زد. داستان کلی این اپیزودها نیز مثل سریال بود و در آن فیلمهای هالیوودی را مسخره می کردند اما موضوع جدیدی که در این وبیزودها مطرح شد تلاش جی برای اغوای جنیفر، گریمور تازه و خوشگلش بود!! آلیس در هیچکدام از وبیزودها حضور ندارد و اسمش هم برده نمی شود اما در یک صحنه جی از طلاق دومش حرف می زند. منظور جی از این طلاق دوم می تواند آلیس باشد و یا آن زن مکزیکی که جی برای رفتن به کوبا می خواست با او ازدواج کند. غیر از جی، ولادا تنها کاراکتری ست که از بین کاراکترهای سریال در اپیزودهای اینترنتی نیز حضور دارد. در این ده وبیزود فیلمهایی چون "میهن پرست"، "هری پاتر"، "ماموریت:غیرممکن 2"، "مردان ایکس"، "پرل هاربر" و "کشتی شکسته" مورد هجو قرار می گیرد. همه این وبیزودها در DVD کامل سریال به بازار عرضه شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد