معرفی سریال انیمیشنی هپی تری فرندز


انیمیشن هپی تری فرندز (Happy Tree Friends) که به اختصار HTF خوانده می شود، مجموعه فایلهایی از نوع فلش است که توسط استودیوی " موندو مینی" (Mondo Mini) و با هنرمندی آبری آنکروم، رود مونتیجو، کن ناوارو و وارن گرف تهیه و پخش شده است. این کارتون شهرتش را مدیون پخش اینترنتی است. بنا به گفته سایت رسمیش دیدن این کارتون برای کودکان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بر خلاف ظاهر کودک پسندش بسیار خشونت بار است و در هر داستان دست کم یک شخصیت به طور دلخراش جان می‌سپارد. نحوه به تصویر کشیدن مرگ در کارتون HTF معمولاً واضح بوده و به طور آشکارا خونریزی و قطع شدن اندام را نمایش می دهد و از طرفی هم مطابق علم تشریح کاملا درست و دقیق است. هر اپیزود چیزی در حدود 1تا 7 دقیقه طول می‌کشد. تقریباً می‌توان گفت این انیمیشن بدون دیالوگ است اما زمانی که شخصیت‌هایش صحبت می‌کنند، گفتارشان کاملاً نامفهوم است. یک برنامه جانبی هم با عنوان "ka-Pow" در 2 سپتامبر 2008 به نمایش در آمد که زیرمجموعه ای از HTF به شمار می آید.

لوگوی هپی تری فرندز



تاریخچه:
زمانی که راد مونتیجو در شرکت Mondo Mini Show کار می کرد، بر روی قطعه کوچکی از کاغذهای باطله شخصیتی را طراحی نمود که بعدها همان Cuddles شد. سپس بر روی صفحه جداگانه خرگوشی را طراحی نمود و زیر آن نوشت "مقاومت بیفایده است. مونتیجو این پوستر را در محل کار خود نصب نمود ، دیگران نیز می توانستند آن را ببینند و نهایتاً این ایده به تایید کارکنان Mondo Media رسیده و مورد پذیرش قرار گرفت. در سال 1999، استودیو موندو به آبری، راد منتیجو و کن ناوارو فرصت ساختن این فیلم کوتاه را داد. نهایتاً آنها فیلم کوتاهی را با نام Banjo Frenzy ساختند. این فیلم دایناسوری (نسخه پیشین Lumpy) را به تصویر میکشد که با یک بانجو (نوعی ساز شبیه گیتار) در حال کشتن سه موجود جنگلی بود. از آنجا بود که موندو ساخت یک سریال اینترنتی به نام Happy Tree Friends را به آنها سفارش داد. آنها سه نویسنده و انیماتور جدید را برای کار بر روی برنامه بخدمت گرفتند.


موفقیت:
بعد از نمایش اینترنتی Happy Tree Friends به یک موفقیت غیر منتظرهای دست یافت تا جایی که بیننده های آن هر ماه به 15میلیون می رسید و در فستیوالهای فیلم به نمایش درآمد. در بعضی از کشورها امکان دیدن اپیزودها از تلویزیون وجود داشت. این اپیزودها را می توان از کانالهای تلویزیونی کشورهای فرانسه، هلند، آلمان، لهستان، سوئد، فلیپین، برزیل، لیتوانی، ژاپن، ایتالیا، اسراییل، بریتانیا،استارالیا،مکزیک، یونان، و اسپانیا مشاهده نمود که کانال های آنها به شرح زیر است:
کانال Mad Music یونان، کانال c4 نیوزلند، کانال 2*2 روسیه، کانال Razer تلویزیون کانادا، کانال G4 تلویزیون آمریکا، کانال موزیک چکسلواکی، شبکه ویژه پخش خدمات استرالیا. این سریال بجای اینکه مثل قبل قسمتی از یک برنامه باشد، خود به یک برنامه مستقل تبدیل شد. همچنین Happy Tree Friendsدر قسمت چت یاهو به مجموعهای از صداها، بک گراندها و آیکونها تبدیل شده است. این مجموعه در بسیاری از وبسایتهای نمایش کارتون از نوع فلش از قبیل، You Tube، Atom Films، Albino Black Sheep Twinkie و وب سایت رسمی Happy Tree Friends به نمایش در آمد. بعضی از اپیزودهای آن نیز در جشنواره Ozzefest بر روی صفحه نمایش بزرگ نمایش داده شدند.
خالقان این برنامه بعد از موفقیت برنامه مذکور چهار DVD به نامهای First Blood، Second Serving، Third Strike و Winter Break را عرضه نمودند که شامل اپیزودهای نمایش داده شده در وب سایت و اپیزودهای پخش نشده می شد. همچنین مجموعه مشتمل برسه DVD و پنج اپیزود ویژه نیز عرضه شد. دو اپیزود "Stealing the Spotlight" و"Ski Ya, Wanna Be Ya!" فقط در DVD زمستانیHappy Tree Friends موجود هست.

در حال حاضر Happy Tree Friends بیشتر از سایر کارتون ها دانلود می شود و هزاران عدد از ویدئوهای ساخت طرفداران آن در YouTube دیده می شود.

هپی تری فرندز

سازندگان سریال:
سازندگان اولیه این سریال سه نفر به نامهای کن ناوارو، راد مونتیجو و آبری آنکروم بودند که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

کن ناوارو:
کن ناوارو
کن ناوارو (Kenn Navarro)، انیماتور آمریکایی-فیلیپینی است که یکی از سازندگان کارتون اینترنتی Happy Tree Friends می باشد.
کن ناوارو در شهر مانیلای فیلیپین به دنیا آمد و بزرگ شد. بعد از اینکه در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه دولتی سانفرانسیسکو فارغ التحصیل شد در زمینه موزیک ویدئو و انیمیشن کوتاه در کالیفرنیا شروع به کار کرد. وی در سال 1998 به شرکت Mondo Mini Shows پیوست و این در حالی بود که این شرکت به استودیوی بزرگ تبدیل شده بود و محصولات آنلاین اوریجینال را تهیه و توزیع می کرد. او بعد از کار بر روی چندین پروژه ویدئو گیم، به عنوان انیماتور در برنامه های اینترنتی این شرکت مشغول به کار شد. از جمله این برنامه ها می توان به این موارد اشاره کرد:
"The God and the Devil show"، "Thugs on film" و "Like, News ".
او بعدها با راد مونتیجو و آبری آنکروم شروع به همکاری کرد و کارتون اینترنتی بسیار معروف Happy Tree Friends را تهیه کردند که این کارتون در سال 2000 در وب سایت Pop.com به نمایش گذاشته شد. علاوه بر این، او صداپیشگی شخصیت های Cuddles, Lifty , Shifty وGood flippy را نیز بر عهده داشت.

راد مونتیجو:
راد مونتیجو
راد مونتیجو (Rhode Montijo) یکی از هنرمندان مستقل آمریکایی است که در زمینه کتاب های مصور فعال بوده و بیشتر به عنوان خالق Pablo's Inferno و یکی از تهیه کنندگان کارتون Happy Tree Friends شناخته شده است.
راد مونتیجو در سال 1996 در رشته طراحی از دانشگاه هنر و صنعت کالیفرنیا فارغ التحصیل شد. او به کمک تسهیلات اعطایی سازمان Xeric Foundation ، توانست اولین کتاب مصور خود یعنی Pablo's Inferno را تهیه نماید.
همچنین او در تهیه بسیاری از برنامه های Mondo Mediaاز جمله Dogs on Film وThe God and Devil Show نیز همکاری داشته است. در همان زمان نیز با کن ناوارو و آبری آنکروم آشنا شد و شروع به ساخت مجموعه کارتونی Happy Tree Friends(مجموعه فیلمهایی با نرم افزار فلش) نمود. او در این پروژه به عنوان نویسنده، کارگردان و کارگردان هنری همکاری داشته و همچنین صدا پیشگی شخصیت‌های Lumpy و Splendidرا نیز عهده دار بوده است.
او در سال 2005 بعد از کار بر روی این برنامه ساخت آن را رها کرد تا بیشتر بر روی کتاب‌های مصور فعالیت کند. از آن پس دیوید وین جایگزین او شد و صدا پیشگی شخصیت‌های Lumpy و Splendid را به عهده گرفت. بنا به گفته وارن گرف (یکی از نویسندگان برنامه) او هنوز هم به دوستی خود با تیم هپی تری فرندز (HTF) ادامه می دهد.
مونتیجو از کار کردن بر روی پروژه های چند رسانه‌ای لذت می‌برد و علاقه زیادی به کتاب‌های کودکان دارد که این نیز منجر به تهیه Cloud Boy شد.

آبری آنکروم:
آبری آنکروم
آبری آنکروم (Aubrey Ankrum) متولد 1972 بوده و به عنوان فیلم نامه نویس، انیماتورو شخصیت پرداز فعالیت می‌کند. او بیشتر به عنوان یکی از خالقان کارتون مشهور HTF شناخته شده است. همچنین در ساخت چندین برنامه شرکتMondo همکاری داشته و تصاویر گرافیکی زیادی را نیز برای بسیاری از کمپانی‌ها کار کرده است.
آبری در تولید برنامه‌های اینترنتی بسیاری مخصوصاً برای شرکت Mondo به عنوان انیماتور نقش داشته است. او تهیه کنندگی و کارگردانی کارتون اینترنتی مشهور God and Devil Show را بر عهده داشت. او در آنجا با کن ناوارو، و راد مونتیجو بر روی یک کارتون کوتاه با عنوان Banjo Frenzy کار می کرد. این کارتون کوتاه بعدها به مجموعه "هپی تری فرندز" تغییر یافته و تبدیل به یک پدیده اینترنتی شد. در این برنامه اجرای صدا‌های Pop وFlipy با آبری بود. بنا به گفته نویسنده برنامه (وارن گرف) آبری HTF را ترک کرد ولی آنها با تقلید صدای وی کسی را برای صداپیشگی شخصیت های Evil Flippy و Pop جایگزین او نکردند. صدای Croc Hunter نیز با او بود و همچنین صدا پیشگی شخصیت‌های Abe Lincoln وKathielee Giffordرا نیز در برنامه The God and the Devil بر عهده داشت. او به عنوان هنرمند گرافیک و انیماتور برای شرکت‌های زیادی کار کرد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: مایکرو سافت، ماکرو مدیا، دیزنی، وارنر، بی بی سی. او هم اکنون با دو دختر خود در Bay Area زندگی می‌کند.

مجموعه های تلویزیونی:
مجموعه تلویزیونی Happy Tree Friendsبرای اولین بار در سال 2006در Comic-con به نمایش در آمد و بعضی از قسمت های آن چند هفته قبل از نمایش نسخه تلویزیونی برنامه از شبکه G4 در نصف شب سپتامبر 2006 از وب سایت پخش شد. هر اپیزود نیم ساعته مجموعه تلویزیونی شامل سه قسمت هفت دقیقه ای می باشد. تا کنون 39 قسمت بر روی آنتن رفته که شامل 13 اپیزود کامل فصل اول است. عکس های شش اپیزود اول را می توان در وب سایت رسمی G4 مشاهده نمود. کانال کانادایی Razer این برنامه را از چندین ایستگاه پخش نمود یعنی همان کاری را انجام داد که ایستگاه City TV در سرتاسر کانادا انجام داده بود. این برنامه از MTV در اروپا و آمریکای لاتین و از Animax در آفریقای جنوبی پخش شد. همچنین این برنامه به مدت کوتاهی از 11 می 2007 از Paramount Comedy در بریتانیا پخش می شد که اکنون با نام Comedy Central UK شناخته می شود.

هپی تری فرندز

ویژگیهای سریال:
همه شخصیت های داستان پستانداران انسان نما هستند و به هنگام خنده دندانهای جلو اغلب آنها نمایان می شود. همگی آنها بجز Lumpy و Sniffle یک دماغ قلب شکل صورتی دارند. در اپیزودهای ابتدایی، اغلب شخصیت ها نقش بچه هایی را ایفا می کنند که در حال انجام کارهای بچه گانه است. با این حال، با اضافه شدن اپیزودها مفهوم سن از میان رفت و اکنون شخصیت ها در اپیزودهای مختلف مانند بچه ها، نوجوانان، و بزرگتر ها رفتار می کنند. تنها شخصیت هایی که از این مفهوم تاثیر نگرفته اند Pop وCub هستند که همواره به ترتیب مانند یک میان سال و بچه رفتار می کنند؛ دیگر شخصیت هایی که نقش آنها معمولاً از سن تاثیر نگرفته عبارتند از Splendid و Cro- Mrmot.

در آغاز هر اپیزود، شخصیت ها معمولاً در هر موقعیتی دیده می شوند. این موقعیت ها همیشه به خشونت و مرگ غیر قابل اجتناب شخصیت های اصلی و شاهدان بی گناه ختم می شود که بیشتر این مرگ و میر در نتیجه ابزار و وسایل بی خطری انجام می شود. شخصیت های داستان اغلب اوقات ظاهراً متوجه مرگ دیگر شخصیت ها نمی شوند، حتی زمانی که شاهد بیرون آمدن خون از دهان آنها هستند. در اپیزود بعدی شخصیت ها جان دوباره می گیرند.

هر برنامه با تصویری از کتاب کودکان شروع می شود که نشانگر آرم برنامه و عنوان اپیزود است. اپیزودهای اینترنتی حداکثر 4 دقیقه طول می کشد. معمولا تعداد کمی از شخصیت ها در یک اپیزود حضور دارند، اما گاهی اوقات در اپیزودهای طولانی تر از اکثر شخصیت ها استفاده می شود. اپیزودهای تلویزیونی چیزی در حدود نیم ساعت طول می کشد که معمولا 3 قسمت هفت دقیقه ای است. هم اکنون اپیزودهای جدید ماهی یکبار پخش می شوند. لیست اپیزودها را در سایت رسمی برنامه می توان دید که شامل لیست اپیزودهای قدیمی نیز هست. اما برخی از این اپیزودها تنها برای مدت کوتاه و محدودی موجوداند و هر هفته اپیزودهای دیگری جایگزین آنها می شوند.

صحنه ای از اپیزود معروف Eye Candy

موزیک ویدئو گروه Fall Out Boy:
موزیک ویدئو گروه Fall Out Boy برای آهنگ "The Carpal Tunnel of Love" یکی از اپیزودهای HTF هست. مرگ آنها به همان نحوی است که در مجموعه ها به تصویر کشیده شده بود. اعضای گروه Fall Out Boy نیز به عنوان مهمان ویژه در این اپیزود حضور دارند.

بازی ویدئویی:
یک بازی ویدئویی با عنوان " Happy Tree Friends: False Alarm" در تاریخ 25 ژوئن 2008 به بازار آمد. دو شرکت بزرگ Sega و Stainless Games این گیم را برای کنسولهای Xbox و PC تهیه کردند.

مخالفتها:
بسیاری از والدین درباره محتوای این برنامه اظهار نگرانی کردند حتی یکی از آنها زمانی که دید پسر 6 ساله اش این برنامه را می بیند طی نامه ای از این برنامه به واشنگتن پست شکایت برد. اخطار "دیدن این برنامه برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود." در دو بخش از وب سایت برنامه به چشم می خورد، یکی در قسمت سمت چپ و دیگری در سمت راست سایت دیده می شود. در بخش "About the Show" نیز گفته شده که این برنامه برای نوجوان ها مناسب نیست. حتی در آغاز هر اپیزود این اخطار با فونت درشت نیز دیده می شود.

در فوریه 2008 "اداره نظارت فرهنگی رسانه های روسیه" ( یکی از ارکان نظارتی تلویزیون روسیه) کارتون HTF و Adventures of Big Jeff را ممنوع و اعلام کرد که این برنامه ها خشونت و وحشیگری را ترویج می دهند، سلامت روانی کودکان و اخلاق اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهند، و تمامی اینها نقض توافق نامه مربوط به اعطای مجوز محسوب می شود. این اداره به کانال 2x2 که سریال را پخش می کرد هشدار داد تا پخش سریال را متوقف کند درغیراینصورت کار را به دادگاه خواهد کشاند.

زیرمجموعه ها:
سه زیرمجموعه از HTF از سپتامبر 2008 بر روی آنتن رفته است. این مجموعه ها درباره ماجراهای Flippy، Splendid و Buddhist Monkey هست. این مجموعه ها با این عناوین توزیع و پخش شدند: W.A.R Journal، Splendid's SSSSSuper Squad و Buddhist Monkey. تا کنون 3 اپیزود بر روی آنتن رفته و سومین اپیزود در 18 نوامبر 2008 پخش شد. بعد از این، ادامه این مجموعه از طریق اینترنت پخش خواهد شد.

صحنه ای از اپیزود Trick

جوایز:

2003: جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اینترنتی از جشنواره Annecy برای اپیزود Eye Candy

2004: جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اینترنتی از جشنواره OIAF برای اپیزود Out On A Limb

2005: جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اینترنتی از جشنواره OIAF برای اپیزود Mole in the City

2007: جایزه بهترین سریال انیمیشنی برای بزرگسالان از جشنواره Annecy برای اپیزود From Hero To Eternity

2007: جایزه بهترین سریال تلویزیونی برای بزرگسالان از جشنواره OIAF برای اپیزود Double Whammy Part 2


لینکها:

سایت رسمی سریال

پروفایل ویکیا

صفحه فیس بوک

پروفایل ویکیپیدیا

پروفایل IMDb

سایت استودیوی سازنده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد